Turizem 13.10.2016 17:10

DST: Od odlične vsebine do prodaje produktov in storitev

Radenci, 13. oktobra - Odlična zgodba je izrednega pomena za pritegnitev morebitnih strank v turizmu, potrebni sta originalnost in drugačnost. Vendar pa se v Sloveniji pogosto zatakne pri pretvarjanju zanimanja v nakup, je bilo slišati v drugem delu Slovenskega turističnega foruma, ki je v Radencih danes zaključil letošnje Dneve slovenskega turizma (DST).

Vsebinski marketing je danes več kot le dobra zgodba, je izpostavil strokovnjak za vsebinski marketing Igor Savič iz družbe Poslovni mediji. Medtem ko v Sloveniji stranke še znamo navdušiti s ponujenimi produkti in storitvami, pa je po njegovem opažanju šibka točka prehod iz navdušenja v nakup.

Med drugim je Savič na panelu z naslovom Z dobro zgodbo do uspeha izpostavil pomen analize, saj je v digitalnem svetu enostavno beležiti učinke naših sporočil. Opomnil je še na dejstvo, da je svet medijev postal zelo kompleksen ter da vsebinski marketing tako kot komunikacija nasploh terja vse več visoko tehnoloških znanj. Zato morajo organizacije prilagoditi ekipe glede na različne kompetence in znanje.

Da pripovedovanje svoje zgodbe prepustijo drugim, so se odločili pri podjetju Big Berry, ki ponuja letovanje v mobilnih hišicah. "Resort letos ni bil odprt za goste, ampak izključno za partnerje, blogerje, povabljene goste," je pojasnila Nataša Zajc iz Big Berryja. Gre namreč za ljudi, ki lahko prek spleta dosežejo izjemno velik krog ljudi in tako širijo dober glas.

Iztok Petek iz iste družbe je dodal, da je kakovost vsebin tudi v digitalnem okolju zelo pomembna, zato pa so potrebni odlični sodelavci. Te pa je mogoče pritegniti na različne načine; v Big Berryju so na primer ponudili brezplačno namestitev članom ljubiteljskih fotografskih društev in tako brez denarnega plačila pridobili več kot 12.000 posnetkov na profesionalnem nivoju, je ponazoril.

Precej je bilo tudi razprave glede vprašanja, kolikšen delež oglaševanja naj bi izvajali prek določenega kanala. Peter Ličen iz podjetja Lushna, ki se ukvarja z razvojem glamping destinacij, je bil mnenja, da pri tem ne obstaja univerzalen recept. "Vedeti moraš, kaj hočeš doseči, in izbrati pravo orodje za to," je dejal.

Savič je dodal, da mnogi menijo, da je digitalno oglaševanje ceneje od tradicionalnega. "A dobre vsebine niso nikoli poceni," je opozoril.

Sabina Palir iz Zavoda za kulturo, šport in turizem Žalec je spregovorila o žalski fontani Zeleno zlato. V Žalcu so prodali že več kot 25.000 vrčkov za točenje piva iz fontane, je povedala. "Televizija nam je doslej prinesla veliko učinkov in koristi na brezplačni ravni," je pojasnila. Sicer pa je izrazila prepričanje, da se bo 16-odstotni delež, ki ga trenutno od vseh promocijskih sredstev vlagajo v digitalni marketing, prihodnje leto dvignil na vsaj 30-odstotnega.

Tretji in zadnji panel pa je nosil naslov Vsebinski digitalni mix: Vsebina je kralj. Govorci so na njem izpostavili predvsem originalne in drugačne ideje, ki pritegnejo ljudi. Greg Jacobs iz organizacije Beautiful destinations je poudaril, da je tudi pri najbolj poznanih destinacijah mogoče najti drugačen, nov pogled - na primer pogled iz zraka.

Rok Terkaj pa je predstavil unikatno serijo videov, ki na zabaven način predstavlja zanimivosti o Sloveniji in hkrati pritegne ljudi k nočitvi v njihovi Slovenski hiši Vida. Njegova vizija je med drugim v prihodnje povezati več namestitvenih objektov z zanimivo zgodbo, kar bi ljudem omogočilo potovanje po državi in prenočevanje na različnih koncih.