#družba 23.8.2016 13:19

Dijakom in študentom z novim šolskim letom na voljo integrirana vozovnica

Ljubljana, 23. avgusta - Dijaki in študenti bodo lahko z novim šolskim letom preizkusili sistem integriranega javnega potniškega prometa, v katerem zaenkrat sodeluje 35 prevoznikov, ki izvajajo medkrajevni linijski promet ter mestna prevoznika v Ljubljani in Mariboru. Vrednost projekta je 3,96 milijona evrov, v petih letih bo za vzdrževanje namenjen še dober milijon.

Ljubljana, Slovenske železnice. Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice.
Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice. Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice.
Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice. Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice.
Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice. Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza. Direktor SŽ-Potniški promet Boštjan Koren. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice.
Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza.
Direktor SŽ-Potniški promet Boštjan Koren.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice. Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice.
Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice. Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza. Izvajalec javnih linijskih prevozov pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Peter Mirt. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice.
Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza.
Izvajalec javnih linijskih prevozov pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Peter Mirt.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice. Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza. Strokovni vodja projekta IJPP Primož Kranjec. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice.
Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza.
Strokovni vodja projekta IJPP Primož Kranjec.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice. Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Slovenske železnice.
Novinarska konferenca Slovenskih železnic s predstavitvijo projekta Integriranega javnega potniškega prometa (IJPP), s katerim bodo potniki dobili enotno subvencionirano vozovnico za različne vrste javnega linijskega prevoza.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Projekt integriranega javnega potniškega prometa (IJPP) so na Slovenskih železnicah (SŽ) predstavili na današnji novinarski konferenci, kjer je direktor družbe SŽ-Potniški promet Boštjan Koren uvodoma pojasnil, da je bil naročnik projekta ministrstvo za infrastrukturo, izvajalec pa Konzorcij IJPP, v katerega so vključeni SŽ-Potniški promet, Ljubljanski potniški promet, Marprom, SŽ in Prometni institut Ljubljana.

V prvem testnem obdobju bodo sistem uporabljali dijaki in študenti. Za prve v veljavo stopa 1. septembra, za druge pa mesec dni kasneje. Predprodaja vozovnic se bo sicer po besedah Korena začela že v ponedeljek.

Vodja projekta Primož Kranjec je medtem izpostavil, da gre za rešitev, ki je v okoliških državah še ne poznajo. "Ni rešitve, kjer bi bil integrirani javni potniški sistem organiziran na ravni države in temeljil na elektronski kartici. Naša rešitev je tako inovativna na evropski ravni," je poudaril.

Kot je še pojasnil, bo moral potnik na prodajnem mestu prevoznika kupiti vozovnico, ki jo bo nato naložil na elektronsko kartico. Podatki o prodaji pa se bodo prenesli v informacijski sistem upravljavca integriranega javnega potniškega prometa, zato bo sistem pregleden in transparenten.

Da je šlo za velik zalogaj, pri katerem so ustvarili učinkovit sistem, je poudarila tudi Suzana Habjanič iz ministrstva za infrastrukturo. "Želeli smo omogočiti prestopanje z enega na drugo prevozno sredstvo, to prestopanje pa naj bi bilo čim lažje in uporabno za potnika," je dejala.

Pojasnila je še, da so prav dijaki, študenti in udeleženci izobraževanja odraslih populacija, ki uporablja javne storitve v največjem deležu. Dijakov, ki uporabljajo javni prevoz, je okoli 56.000, študentov dobrih 34.000, ob tem pa je v izobraževanje vključenih nekaj več kot 2000 odraslih. Cene subvencioniranih vozovnic bodo sicer zanje ostajale enake kot lani.

"Gre za pilotni projekt, pa tudi za zbiranje podatkov, na podlagi katerega bi to vozovnico prenesli v uporabo še na ostalo kategorijo potnikov," je dejala Habjaničeva. Pomembno je, da ponudimo uporabnikom boljšo dostopnost do storitev javnega prevoza in velik prihranek časa, je dodala.

Uporabniku se z novo vozovnico ne bo treba odločiti za enega ponudnika prevoznih storitev, ampak bo lahko uporabljal vse, ki so vključeni v nov sistem.

Projekt podpirajo tudi na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) in Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS). Robert Sever iz združenja za promet pri GZS in Peter Mirt iz OZS sta poudarila, da prevozniki projekt podpirajo in verjamejo, da bo ta koristen za potnike. Prevozniki ob tem pričakujejo, da se bo vse več ljudi odločalo za javni potniški promet.

V projektu zaenkrat sodeluje 35 javnih prevoznikov v Sloveniji, ki izvajajo medkrajevni linijski avtobusni in železniški promet ter tudi mestni prevoz potnikov v Ljubljani in Mariboru, v drugi fazi naj bi se vključili tudi drugi prevozniki.