"Življenje v tuji državi ti spremeni pogled na svet"

Ljubljana, 11. marca - Loic Martin prihaja iz severa Francije, v Sloveniji pa živi že dve leti. Sprva je tu delal na projektu LinkedAge, nedavno pa je ustanovil mlado podjetje Sweet Pumpkin, v okviru katerega bo med drugim prodajal slovenske produkte v Franciji.

Loic pove, ga je v Slovenijo primarno pripeljala ljubezen. Kmalu pa si je našel delo v okviru programa Erasmus za mlade podjetnike pri projektu LinkedAge, ki spodbuja izmenjave upokojencev, saj jim nudijo prazne prostore v domovih za starejše po celem svetu. Sam je skrbel za francoski trg, tam iskal sodelujoče partnerje in promoviral koncept.

Erasmus za mlade podjetnike je program Evropske unije, ki med drugim novim podjetnikom nudi priložnost, da se učijo pod mentorstvom izkušenega podjetnika, olajša dostop do novih trgov in povezuje poslovneže. V kolikor vas zanima zaposlitev v tujini, se lahko obrnete tudi na portal Eures, ki je mreža sodelovanja, namenjena lajšanju prostega pretoka delavcev med državami EU ter Švico, Islandijo, Liechtensteinom in Norveško. V kolikor ste stari od 18 do 35 let in državljan EU, se lahko kvalificirate za program Tvoja prva zaposlitev Eures. Ta mladim pomaga pri iskanju zaposlitve v drugi državi tudi s finančno podporo za potne stroške, ki so povezani z razgovorom v tujini in selitvijo v tujino.

Ko je razmišljal o svoji podjetni prihodnosti, je skušal skupaj združiti dejavnosti, ki ga veselijo. "Rad potujem, spoznavam nove ljudi in iščem nove okuse," pravi Loic, ki je to po dobrem letu premislekov in raziskovanj skupaj s prijateljem združil pod imenom Sweet Pumpkin.

V okviru ravno ustanovljenega podjetja bo najprej francoskemu trgu predstavil slovenska bučna olja, kasneje pa tudi izdelke iz konoplje. "Menim, da so Slovenci res nadarjeni za specialitete in olje," dodaja. Namen pa ima ponudbo razširiti na lokalne izdelke iz cele Evrope. S prijateljem sta se kar nekaj časa pripravljala na ta korak, obiskala sta tudi nekaj tečajev in predavanj, ki so jima pomagali pri oblikovanju poslovnega načrta in koncepta.

Spoznala sta, da je francoski trg odprt za tovrstne izdelke, saj cenijo lokalne in ročno proizvedene produkte. Sodeč po raziskavah pa se morata promocije lotiti predvsem na sejmih s prehrano in kulinariko, ki jih običajno obišče preko 8000 obiskovalcev, pravi Loic.

Četudi je podjetje odprl v Franciji, bo verjetno kaj podobnega storil tudi v Sloveniji. Kot zanimivost pove, da je imel z ustanavljanjem podjetja v Franciji precej birokratskih težav in zapletov, ki jih v Sloveniji ne pričakuje. "V Sloveniji je v primerjavi s Francijo res urejena birokracija, do sedaj namreč nisem imel še nobenih problemov."

Do sedaj je Loic živel že na Irskem in Islandiji, pravi pa, da bo v prihodnje sledil svojemu podjetju in se preselil, kamor bo potrebno. "Vsaka selitev v tujo državo ti spremeni pogled na življenje," govori o svojih izkušnjah. Se mu pa zdi pomembno osvojiti jezik države, v kateri živiš, če se želiš popolnoma integrirati. Priznava, da se tudi sam uči slovensko, že odkar je prispel, vendar je jezik težek in bo potreboval še nekaj časa, da ga osvoji.