"Vedno se bo našel nekdo, ki mu bo ideja všeč"

Ljubljana, 20. januarja - Glavna vodja sejma Čokoljana Ivana Florencia Oven je trdno prepričana, da se lahko uresniči vsaka ideja, saj se bo vedno našel nekdo, ki mu bo všeč in bo želel pomagati pri izvedbi. Podobno se je namreč zgodilo tudi z idejo o čokoladnem dnevu, ki je sedaj že tri leta resničnost.

Ideja o čokoladnem dnevu se je pojavila med pogovorom z ustanoviteljem podjetja Moja Čokolada Andražem Gavezom v okviru projekta pri študentskem združenju Management Group. Kar hitro je organizacija prerasla združenje, k izvedbi projekta pa so začeli vabiti tudi zunanje sodelavce. Vsi so imeli s tovrstno organizacijo malo izkušenj in tako so se na primer že takoj na začetku ušteli s časovnico in morali festival prestaviti za nekaj mesecev. To in podobne težave so vzeli kot izzive, ki so jih s pridom reševali in oktobra 2013 organizirali prvo Čokoljano.

Ker so se sami ob organiziranju festivala veliko naučili, so želeli to znanje deliti naprej. V okviru Čokoljane organizirajo podjetniške delavnice, namenjene predvsem dijakom gostinskih šol, ki se tako sami celostno pripravijo na festival in vodenje stojnice tekom festivala. "Želim, da izkoristijo platformo Čokoljane, da pridejo čez to izkušnjo in da spoznajo, da se da marsikaj narediti tudi iz nič ali npr. s samo petimi evri," dodaja Ivana. Sami iščejo finančno pomoč predvsem pri sponzorjih, zelo hvaležni pa so tudi za vse prostovoljce, ki jim pomagajo tekom organizacije in izvedbe festivala.

V pomoč pri organizaciji dogodka vam je lahko tudi Vobi - vodič po birokraciji. Gre za spletno orodje, ki ga je pripravil zavod Bunker in katerega namen je, da vsakomur olajša pot skozi birokracijo. Na enem mestu se lahko tako pobližje spoznajo z birokratsko platjo organizacije dogodka, ki je razložena na primerih in je tako bolj razumljiva. Poleg organizacije dogodkov si lahko z Vobijem pomagajo tudi pri kulturnem organiziranju, spremembah v prostoru in sodelovanju pri odločanju.

Ivani je deloma pri tematskih odločitvah okoli festivala pomagala tudi Živa Lopatič iz pravične trgovine Tri muhe, ki jo je spoznala že prvo leto. Ravno pravična trgovina ter spodbujanje lokalnih manjših čokoladnic sta se Ivani zdela pomembna. To temo je potem tudi na različne načine vključila v sam festival, velik poudarek se je opazilo predvsem letos, ko se je večino delavnic tako ali drugače osredotočalo na pravične čokoladne izdelke. Ivana želi z izborom manjših čokoladnic pokazati obiskovalcem, kako pestro ponudbo ima Slovenija in da je bolje spodbujati lokalno oz. pravično trgovino.