Startupi 13.1.2016 11:26

Startup cafe: Slovenska tekmovanja za startupe prinašajo predvsem prepoznavnost

Ljubljana, 13. januarja - Udeleženci 30. startup cafeja, predstavniki startupov, ki so v letu 2015 zmagali na enem izmed slovenskih startup tekmovanj, so se strinjali, da je udeležba na tovrstnih tekmovanjih vsekakor dobrodošla, četudi za razliko od tujih tekmovanj prinašajo precej nizke nagrade. Podjetjem na trgu omogoča večjo prepoznavnost ter odpre nekatera vrata.

Ljubljana, Kavarna Sputnik. Startup cafe. Foto: Lea Udovč/STA

Ljubljana, Kavarna Sputnik.
Startup cafe.
Foto: Lea Udovč/STA

Boštjan Podvršič iz startupa Tibopo, ki je s svojim sistemom za varnejšo vožnjo mDrive osvojil naziv Startup leta po izboru Iniciative Start:up Slovenija, je izpostavil, da trenutno v startupu še niso imeli koristi od zmage. To pripisuje trenutni fazi podjetja, ki še ni prisotno na trgu temveč je v fazi razvoja produkta. "Ta prepoznavnost, ki je trenutno na naši strani, nam ne koristi. Od tega nismo obogateli, je pa lažje pristopiti do nekoga, da prebiješ led."

Poudaril je še, da zmaga na tekmovanju za startup še ne pomeni zagotovljenega uspeha. "Zmotno mišljenje je, da boš na lovoriki zgradil podjetje - še vedno moraš vlagati in trdo delati. Mogoče ti le nekoliko olajša zadeve."

Koristi tovrstnih tekmovanj zaznava tudi Alen Marić iz startupa Woodwaay - zmagovalca tekmovanja mladi podjetnik leta 2015, ki pod svojo blagovno znamko ponuja različne lesene izdelke v poslovalnicah v Sloveniji, na Danskem ter Hrvaškem. "Vsak mesec poskušam dodajati nove proizvajalce. Ko poveš, da si zmagovalec tekmovanja, se ti odprejo vrata."

Pri tem je Marić pojasnil, da zmagovalec "pobere daleč največ". Vsem, ki imajo mlado podjetje, pa sodelovanje na tekmovanju priporoča, in sicer "že zato, da vidijo, kje kot podjetje stojijo ter kaj dela konkurenca".

Tudi Danijel Hubman iz podjetje AlpStories, zmagovalca letošnjega izbora časnika Finance za najpodjetniško idejo, ki izdeluje personalizirano ekološko kozmetiko, meni, da je razlika med zmagovalcem in ostalimi tekmovalci, bistvena. Javnost si namreč pogosto zapomni le prvega. Kljub temu je izrazil prepričanje, da koristi sodelovanja na tovrstnih tekmovanjih ne gre zanemariti.

"Mi želimo hoditi na tekmovanja in 'pitchati', da zgradimo zavest o naši inovativni tehnologiji," je dejal Peter Bruner iz Oosm, ki se ukvarja z naprednimi rešitvami na področju vizualnih komunikacij in digitalnega sporočanja. S svojo idejo so prepričali komisijo letošnje mednarodne tehnološko investicijske konference Coinvest.

Bruner je vsem startupom, ki sodelujejo na tovrstnih tekmovanjih, svetoval, da se predhodno pozanimajo, kdo izmed investitorjev se bo tekmovanja udeležil ter svoj "pitch" prilagodijo svoji ciljni publiki. Na tekmovanju je namreč po njegovih besedah "sto investitorjev in le dva sta zainteresirana za tvoj posel".