Startupi 18.12.2015 13:49

"Kickstarter lahko odpre nova vrata"

Maribor, 18. decembra - Ustanovitelj podjetja Borgla Marko Borko iz Maribora je pred dobrim letom uspešno zaključil s kampanjo na portalu za množično financiranje Kickstarter. Posoda za pripravo kefirja Kefirko je nastala predvsem iz lastnih potreb, sedaj pa navdušuje tudi druge po svetu.

Maribor. Idejni vodja za produktom Kefirko Marko Borko. Foto: Anže Malovrh/STA

Maribor.
Idejni vodja za produktom Kefirko Marko Borko.
Foto: Anže Malovrh/STA

Maribor. Idejni vodja za produktom Kefirko Marko Borko. Foto: Anže Malovrh/STA

Maribor.
Idejni vodja za produktom Kefirko Marko Borko.
Foto: Anže Malovrh/STA

Marko, ki je po izobrazbi industrijski oblikovalec, je že od nekdaj iskal inovacije v stvareh, s katerimi se ukvarja - od stolov do glasbil. Uspelo pa mu je z inovativno posodo za pripravo kefirja, za katero je začetni kapital v vrednosti skoraj 50.000 evrov zbral na portalu Kickstarter.

"Kampanja za množično financiranje je bila logičen korak, saj smo imeli okoli nas ljudi, ki se na to spoznajo in so nam znali svetovati. Poleg tega je težko dobiti začetna sredstva za idejo in začetek proizvodnje po tradicionalnih poteh," pojasnjuje Marko. Dodatno je opazil, da so z uspehom na Kickstarterju postali tudi bolj zanimivi za investitorje ter dosegli prepoznavnost izven Slovenije, predvsem v angleško govorečih državah.

Kampanjo so pripravljali več kot deset mesecev, veliko časa so namenili pripravi videa, vsebini in nagradam. Meni, da je ravno predstavitev najpomembnejša, saj je potrebno nekoga prepričati o kakovosti izdelka, ki še niti ne obstaja. "S tem, ko podporniki donirajo sredstva za še neobstoječ produkt, ti izkažejo zaupanje," pravi Marko.

Ker so želeli z ekipo h kefirju pristopiti celostno, so poleg posode za pripravo vzpostavili tudi podporno spletno stran Kefirhood, ki je namenjena brezplačni izmenjavi fermentacijskih kultur.

"S Kefirkom smo zaplavali v vode zdrave in fermentirane hrane, kjer bomo verjetno ostali tudi z bodočimi produkti in projekti, ki jih bomo morda zopet predstavili na Kickstarterju," pove Marko in nato pojasni, da jim je Kickstarter odprl nova vrata, ki bi drugače verjetno ostala zaprta.

Kampanje za množično financiranje še vedno niso popolnoma regulirane s strani držav ali Evropske unije. Na spletni strani Evropske komisije opozarjajo na kar nekaj nevarnosti tovrstnih kampanj, med drugim tudi morebitno kršenje zakonov in prevare, vendar nudijo tudi nekaj koristnih nasvetov. Kot je poudaril Marko, se je treba na kampanjo dobro pripraviti, kar je mogoče tudi z osebnim svetovanjem, na katerega se lahko prijavite preko spletne strani crowdfunding.si.