Podjetja 12.11.2015 18:14

Na konferenci združenja za kakovost o kakovosti in vodenju

Portorož, 12. novembra - Popoldanski plenarni del letne konference Slovenskega združenja za kakovost in odličnost se je osredotočil na vprašanji kakovosti in vodenja. Sogovorniki so ugotavljali, da je za dosego kakovosti v podjetjih treba vključiti zaposlene, iz njih izvabiti najboljše, iskati kompromis med disciplino in antibirokratizmom ter iskati odgovore, ne krivcev.

Portorož, GH Bernardin. Panelna razprava z naslovom Vodenje kakovosti ali kakovost vodenja, ki je potekala v okviru letne konference Slovenskega združenja za kakovost in odličnost. Član nadzornega sveta Slovenskih železnic Bojan Brank, Ulf Gustavsson iz IKEE, direktor Splošne bolnišnice Slovenj Gradec Janez Lavre in prvi mož Swatycometa in menedžer leta 2015 Matjaž Merkan. Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, GH Bernardin.
Panelna razprava z naslovom Vodenje kakovosti ali kakovost vodenja, ki je potekala v okviru letne konference Slovenskega združenja za kakovost in odličnost.
Član nadzornega sveta Slovenskih železnic Bojan Brank, Ulf Gustavsson iz IKEE, direktor Splošne bolnišnice Slovenj Gradec Janez Lavre in prvi mož Swatycometa in menedžer leta 2015 Matjaž Merkan.
Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, GH Bernardin. Panelna razprava z naslovom Vodenje kakovosti ali kakovost vodenja, ki je potekala v okviru letne konference Slovenskega združenja za kakovost in odličnost. Član nadzornega sveta Slovenskih železnic Bojan Brank, Ulf Gustavsson iz IKEE, direktor Splošne bolnišnice Slovenj Gradec Janez Lavre in prvi mož Swatycometa in menedžer leta 2015 Matjaž Merkan. Foto: Mitja Volčanšek/STA

Portorož, GH Bernardin.
Panelna razprava z naslovom Vodenje kakovosti ali kakovost vodenja, ki je potekala v okviru letne konference Slovenskega združenja za kakovost in odličnost.
Član nadzornega sveta Slovenskih železnic Bojan Brank, Ulf Gustavsson iz IKEE, direktor Splošne bolnišnice Slovenj Gradec Janez Lavre in prvi mož Swatycometa in menedžer leta 2015 Matjaž Merkan.
Foto: Mitja Volčanšek/STA

V okviru dvodnevne letne konference Slovenskega združenja za kakovost in odličnost, ki se je danes začela v Portorožu, so v sodelovanju z Združenjem Manager pripravili tudi panelno razpravo na temo Vodenje kakovosti ali kakovost vodenja.

Prvi mož Swatycometa in menedžer leta 2015 Matjaž Merkan verjame, da je za dosego kakovosti potrebno v vse dejavnosti podjetja vključiti vse zaposlene, kar je seveda pri 850 zaposlenih tudi izziv.

Temeljno poslanstvo vodenja je v tem, da iz svojih ljudi izvabimo najboljše, je dodal nadzornik Slovenskih železnic Bojan Brank. "Vsi ljudje se želijo razviti in na odgovornih je, da jim to omogočimo," je prepričan.

Kot je pojasnil direktor Splošne bolnišnice Slovenj Gradec Janez Lavre, so pri spremljanju posamičnih kliničnih poti pozorni na odklone in razloge, zakaj do njih prihaja. Tako lahko ugotovijo, kje tičijo težave in tako lažje izboljšajo stvari.

Da je kakovost sestavni del Ikeine filozofije, pa je zatrdil Ulf Gustavsson iz švedskega pohištvenega velikana. Stranke so zanje v prvem planu, prav tako pa misel, kako preseči njihova pričakovanja.

Kakovost je odvisna tudi od zavzetosti zaposlenih, pri tem pa je po besedah Branka v 70 odstotkih primerov za stopnjo njihove zavzetosti odgovoren menedžment. Na podlagi svojih izkušenj z različnimi delodajalci in poslovnimi praksami pa je Brank tudi mnenja, da je treba najti zdravo ravnotežje med disciplino in antibirokratizmom, da pride do veljave zdrava pamet.

V delovnih procesih neizogibno prihaja do napak. V slovenjgraški bolnišnici svoje zdravniki ščitijo, a ne na račun prikrivanja, je izpostavil Lavre, ki pa je kritičen do stanja duha v Sloveniji, kjer se vsako napako v zdravstvu kriminalizira.

Merkanova formula pri spopadanju z napakami je "takoj, direktno in iskreno", pri tem pa iščejo odgovor in ne krivca. Samo tako je po njegovem prepričanju mogoče dobiti potrebne povratne informacije, s katerimi bo moč napake odpraviti.

Za vsako napredno in inovativno podjetje je ključno izvabiti iz ljudi nove zamisli, je med drugim ocenil Merkan: "Sami verjamemo, da uspemo takrat, ko je 43 naših delovodij v resnici vodje." Na ta način so uspeli tudi delavce spraviti v pogon, da sami prihajajo na dan z novimi idejami in izboljšavami, kar jim je samo lani prineslo 400 idej.