"Mladi bi morali izkoristiti znanje, ki ga že imajo"

Ljubljana, 2. novembra - Dominika in Katarina Bučar sta mladi sestri, ki sta se pred kratkim podali na podjetniško pot pod blagovno znamko Boo. V okviru znamke izdelujeta in prodajata modne nahrbtnike in torbe, ki opisujejo njun življenjski slog, sodeč po uspehu pa je to tudi življenjski slog drugih mladih, ki kupujejo njune izdelke in jima sledijo na družbenih omrežjih.

Sestri sta študentki ljubljanskih fakultet za arhitekturo in za šport, v podjetniških vodah pa sta se znašli bolj kot ne po spletu naključij. Iz lastne potrebe sta začeli izdelovati nahrbtnike, ki jih nista našli drugod, in jih kasneje tudi začeli prodajati pod blagovno znamko Boo. Zavedata se, da sta še mladi in da je pred njima še dolga pot, na kateri se morata še veliko naučiti. Zato stalno razvijata nove modne produkte, ki jih lahko ponudita strankam.

Kot pravita, znamko uspešno tržita preko spletnih družbenih omrežij, na katerih lahko promovirata tudi svojo zgodbo in sta tako bolj dostopni. Prometa imata največ preko spletne prodajalne, kjer so se med drugim znašli tudi kupci z Japonske. Četudi je sedaj večina kupcev iz Slovenije, je njun cilj prodreti na tuji trg, kar pa je možno ravno s spletno prodajo.

"Velik del zgodbe je tudi najina mama, ki naju je spodbudila, da sva se lotili projekta, ob enem pa je z nama delila svoje podjetniške izkušnje," pravi Dominika.

Sicer pa menita, da primanjkuje spodbud za tovrstne mlade podjetnike in znamke, kot je Boo. Sami še nista zasledili primernih razpisov in tudi na splošno opažata, da bi se lahko mlade bolj vzpodbujalo. "Mladi se ne smejo ustrašiti, ampak izkoristiti znanje, ki ga že imajo, ter začeti s projekti, ki jih veselijo," dodaja Katarina.

V EU je mladim podjetnikom namenjen program Erasmus za mlade podjetnike, v katerem lahko sodelujejo vsi prizadevni podjetniki, od brezposelnih ali zaposlenih do študentov in podjetnikov, ki so pravkar pričeli z dejavnostjo.

V okviru programa, ki ga je Evropska komisija na pobudo Evropskega parlamenta začela izvajati leta 2009, novi ali bodoči podjetniki dobijo praktične izkušnje, tako da od enega do šestih mesecev delajo z izkušenim podjetnikom v drugi državi. Program poglablja njihovo strokovno znanje, spodbuja čezmejni prenos znanj in izkušenj med podjetniki ter pozitivno vpliva na spodbujanje inovativnih poslovnih praks, razvoj novih izdelkov in storitev ter širitev na nove nacionalne trge.