#družba 2.10.2015 5:00

Začenja se uvajanje elektronskih receptov

Ljubljana, 2. oktobra - Ta mesec bo steklo vzporedno predpisovanje zdravil z elektronskim in papirnatim receptom, od 2. novembra pa bo elektronsko izdajanje zdravil v polnosti zaživelo. Danes tako z izdajanjem elektronskih receptov začenjajo zdravniki v murskosoboški regiji, do konca meseca pa bodo eRecept postopno uvedli po vsej državi.

Radovljica, zdravstveni dom. Predstavitev nove elektronske storitve eRecept. Primer izdaje elektronskega recepta. Foto: Tinkara Zupan/STA

Radovljica, zdravstveni dom.
Predstavitev nove elektronske storitve eRecept.
Primer izdaje elektronskega recepta.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bolniki bodo tako za prevzem zdravila potrebovali le še kartico zdravstvenega zavarovanja, zdravilo pa bodo lahko prevzeli v katerikoli lekarni v Sloveniji. Ta mesec bodo sicer zdravniki poleg elektronskega recepta izdali še papirnati obrazec, da bi se izognili morebitnim zapletom. Od 2. novembra dalje pa bo na primarni ravni zdravstvene dejavnosti predpisovanje receptov potekalo le še v elektronski obliki.

Projekt eRecept bodo po državi uvedli postopoma. Danes bodo tako s predpisovanjem elektronskih receptov začeli v murskosoboški regiji, nato pa se bodo v projekt vključevale še ostale regije, nazadnje ljubljanska, kjer bodo z eRecepti začeli 29. oktobra.

Projekt so pilotno že dlje časa izvajali na Gorenjskem in Štajerskem, zato na ministrstvu za zdravje ne pričakujejo težav ali daljših vrst v lekarnah. Te se bodo sicer v vsaki regiji v projekt vključile nekaj dni prej kot izvajalci zdravstvenih storitev.

Izdajanje elektronskih receptov bo za zdaj veljalo le na primarni ravni zdravstvene dejavnosti, medtem ko je predpisovanje samo elektronskih receptov pri predpisovanju zdravil na recept na sekundarni in terciarni ravni predvideno s februarjem prihodnje leto.

Uvedba elektronskega recepta je del projekta eZdravje, ki v slovensko zdravstvo prinaša rabo elektronskih komunikacijskih sredstev. Kot zagotavljajo na ministrstvu za zdravje, ta storitev prinaša prednosti zdravnikom, farmacevtom in bolnikom. Njen cilj je povečanje varnosti bolnikov, zmanjševanje možnosti administrativnih napak (npr. zaradi slabe berljivosti) in napak v primerih več zdravil.

Zdravniki in farmacevti bodo imeli pri predpisovanju zdravil na voljo orodje za preverjanje interakcij med zdravili, ki jih bolnik jemlje, ter preverjanje kontraindikacij. Storitev zdravniku z možnostjo pridobivanja podatkov iz centralne baze zdravil omogoča boljšo podporo pri predpisovanju zdravil. Farmacevt bo imel v primeru dodatnih vprašanj na voljo tudi dodatne možnosti za posredovanje vprašanj zdravniku, so še navedli na ministrstvu.