Podjetja #družba 26.5.2015 14:25

Kitajci že skopirali slovensko uspešnico Goat Mug

Ljubljana, 26. maja - Še preden so razposlali prva naročila, ki so jih zbrali prek Kickstarterja, so na Kitajskem že skopirali slovenski projekt kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug. Gre za nenavaden pripetljaj, saj si ustvarjalci deloma štejejo v čast, da so ustvarili kulten predmet, po drugi strani pa občutijo, da so jim bile kršene moralne avtorske pravice, je za STA povedal Dejan Kos iz studia Desnahemisfera.

Ljubljana. Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug. Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana.
Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug.
Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana. Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug. Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana.
Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug.
Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana. Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug. Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana.
Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug.
Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana. Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug. Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana.
Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug.
Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana. Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug. Foto: http://www.goat-story.com/

Ljubljana.
Kavne skodelice v obliki kozjega roga Goat Mug.
Foto: http://www.goat-story.com/

Za kopije so prvič slišali od znanca, ki je v Makedoniji videl ljudi z Goat Mugom. Glede na to, da so v zadnji fazi izdelave prvih naročil, to ni bilo možno. Na spletni trgovini Ebay so preverili situacijo in našli več kot pet povezav z različnimi cenami, ob oglasih pa fotografije izdelka z njihove spletne strani. Po testnem nakupu izdelka so bili presenečeni nad natančnostjo kopije, vendar so opazili odstopanja v podrobnostih, je situacijo pojasnil Kos.

Stella Korošec iz ekipe Equa je dodala, da to dokazuje potencial izdelka, vendar z grenkim priokusom. Ker so skodelico res dobro skopirali, se bojijo, da bodo uporabniki zamešali kopijo z originalom in tako dobili napačen vtis o izdelku. Ko so podrobneje pogledali kopijo skodelice so namreč opazili, da je ta precej manj kvalitetna, kar je najbolj opazno predvsem v izboru materialov. Kvaliteta je namreč najpomembnejši element originalne skodelice, velik pomen pa dajejo tudi na podrobnosti, je za STA povedala Koroščeva.

Projekt Goat Mug je decembra lani začel z zbiranjem sredstev na portalu za množično financiranje Kickstarter. Ob koncu kampanje so zbrali okoli 460.000 dolarjev (420.000 evrov) in tako postali drugi najuspešnejši slovenski projekt na Kickstarterju. Pred njimi je le projekt pametnega kolesa Flykly, ki je leta 2013 zbral okroglih 700.000 dolarjev (640.000 evrov).

Trenutno so v zadnji fazi izpolnjevanja prvih naročil, saj so že v iskanju primerne distribucije, ki je precej zahtevna, saj imajo imajo naročila s celega sveta. Sprva je bilo sicer predvideno, da bodo s pošiljanjem skodelic začeli že marca. Za manjšo zamudo je krivo predvsem ukvarjanje s podrobnostmi, ki jim je vzelo več časa kot predvideno. Vendar pa so prepričani, da je izdelek res kvaliteten in brez kakršnihkoli napak. Zato komaj čakajo, da jih stranke dobijo v roke, je še dodala Koroščeva.

Kampanjo za projekt Goat Mug je zasnovala ekipa Equa pod vodstvom Anžeta Miklavca in jo razvila v sodelovanju s studiom za dizajn Desnahemisfera.