Podjetja 27.4.2015 9:00

Kompas želi povezavo z Iberskim polotokom, Palma z Otokom in Skandinavijo

Ljubljana, 27. aprila - Za uspešen razvoj turizma so zelo pomembne tudi dobre letalske povezave med Slovenijo in svetom. Turistična agencija Kompas iz Ljubljane pogreša liniji v Madrid in Barcelono, Palma pa v skandinavske države ter na Škotsko in Irsko. Glede potenciala Maribora so deljenega mnenja. Novih linij bi bili veseli tudi v agenciji Spirit.

Ljubljana. Družba Kompas. Logotip, zgradba. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana.
Družba Kompas.
Logotip, zgradba.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Kompas si želi, da bi iz Ljubljane uvedli direktno povezavo v Madrid in Barcelono, iz Maribora pa v Prištino, Pariz in Barcelono, so pojasnili za STA.

"Z Aerodromom Ljubljana in Adrio Airways sodelujemo zelo dobro," so pojasnili za STA. Adria Airways jim čez celo leto zagotavlja čarterske prevoze z Egiptom, s Sredozemljem, Skandinavijo in z Islandijo, sodelujejo tudi v času prvomajskih potovanj in jesenskih počitnic, glede na povpraševanje pa tudi pri kakšnih drugih projektih. Iz Maribora s čarterjem medtem letijo v turško Antalyo in Grčijo.

Novo linijo Maribor-London, ki jo z junijem uvaja Adria Airways, ocenjujejo zelo dobro, "saj povečuje priliv turistov iz Evrope in tako skrbi za promocijo vzhodnega dela Slovenije kot tudi države v celoti", so povedali.

Nekoliko drugačnega mnenja so v Palmi. "Glede na zelo veliko ponudbo letov v London na okoliških letališčih ne vidimo izjemno velikega potenciala, menimo pa tudi, da je bolj smiselna promocija celotne Slovenije kot destinacije. Prihodnost vidimo v vse večjem povezovanju na območju regije Alpe-Jadran in celo širše. Pozdravljamo pa seveda vsako novo povezavo, ker je dostopnost vsekakor osnova za razvoj turističnih produktov," so pojasnili za STA.

V luči tujih gostih, ki obiskujejo Slovenijo, v Palmi največji potencial vidijo v linijah v skandinavske države, kot so Švedska, Norveška in Finska, ter povezavah s Škotsko in z Irsko, ki sta po njihovi oceni dokaj slabo povezani s tem delom Evrope. "Gre seveda za države z visoko kupno močjo in povpraševanjem po nišnih produktih, ki jih Slovenija lahko ponudi," so prepričani.

Vzpostavitev novih letalskih linij in krepitev obstoječih podpirajo tudi v javni agenciji Spirit. Poseben poudarek dajejo vzpostavitvi linij s tradicionalno pomembnih in ključnih emitivnih trgov slovenskega turizma, npr. z Italijo, Nemčijo in Rusijo, in s trgov, do katerih letalskih linij še ni, bi pa njihova vzpostavitev pomenila bistveno povečanje števila prihodov tujih gostov, so pojasnili za STA.

Poseben pomen imajo letalske povezave tudi v primeru, ko letala omogočajo edino ali najpogostejše prometno sredstvo, npr. s trgov Velike Britanije, z Bližnjega vzhoda in prekomorskih trgov. Velik pomen vidijo tudi v sodelovanju z evropskimi državami, odkoder že danes pretežni delež gostov k nam pripotuje z letali, to so npr. Belgija, Nizozemska, Luksemburg, Češka, Slovaška, Poljska, skandinavske države in Francija.

Veseli jih tudi, da je slovenski letalski prevoznik Adria Airways te dni uvedel novi liniji med Ljubljano in Stockholmom ter Berlinom in da junija načrtuje zagon linije Maribor-London. K nadaljnji rasti turistov iz Turčije bo po njihovem mnenju prispevalo tudi povečanje števila tedenskih letov Turkish Airlines, ki v Istanbul iz Ljubljane po novem leti desetkrat na teden.

"Dobra oz. odlična povezanost naše dežele z emitivni trgi danes ni več prednost pred drugimi turističnimi destinacijami, temveč je nujni predpogoj za uspešen turizem. Sodobni turisti pričakujejo, da so jim destinacije dobro dostopne, kar seveda vključuje tudi kakovostne letalske povezave," pravi vodja sektorja za turizem pri Spiritu Karmen Novarlič.