Mediji 19.4.2015 13:33

Slovo European Voicea, na bruseljski oder stopa ameriški Politico

Bruselj, 19. aprila - Na bruseljsko medijsko prizorišče bo prihodnji teden stopil ameriški Politico, ki je kupil enega najvplivnejših evropskih medijev, tednik European Voice. Spletno stran bodo zagnali v torek, prvo tiskano izdajo bodo objavili v četrtek. Ekipo novinarjev bo vodil nekdanji urednik mnenjske strani v ameriškem Wall Street Journalu Matthew Kaminski.

Washington. Naslovna stran ameriškega spletnega medija Politico. Foto: Politico.com

Washington.
Naslovna stran ameriškega spletnega medija Politico.
Foto: Politico.com

European Voice se tako po dvajsetih letih in 901 izdaji poslavlja z bruseljskega odra. Prvo izdajo so objavili oktobra 1995, zadnjo 9. aprila. Septembra 2002 so zagnali spletno stran.

European Voice se je rodil pred informacijsko revolucijo. Težko je verjeti, koliko se je spremenilo v dveh desetletjih: internet in mobilni telefoni so tedaj komajda obstajali, koncept spletnih novic še ni bil izumljen, "družbeni mediji" so pomenili novinarski večer v pubu, se spominja prva urednica časnika Jacki Davis v članku, objavljenem v zadnji izdaji časnika.

Članek o izzivih informacijske revolucije Davisova sklene z besedami, da čeprav imamo danes več informacij na konicah naših prstov kot kdaj koli prej, potreba po veščih novinarjih, ki jih bodo znali povezati v smisel, nikoli ni bila večja.

Zadnja izdaja European Voicea vključuje pregled življenjske poti časnika, njegove uspehe in pasti, s katerimi se je soočal. Uredniki časnika v minulih dveh desetletjih se v člankih lotevajo tudi perečega vprašanja ustrezne distance med novinarji in oskrbovalci z informacijami. Eden bivših urednikov, ki je sicer tudi bivši tiskovni predstavnik Evropske komisije, Dennis Abbott na primer meni, da je odnos med institucijami in mediji "preveč udoben".

European Voice je otrok britanske medijske skupine The Economist. Leta 2013 je prešel v roke francoske družbe Selectcom Finance. Decembra lani sta ameriški Politico in nemški Axel Springer naznanila nakup časnika in napovedala njegovo preobrazbo pod novo znamko Politico.

Lastnica in izdajateljica European Voicea Sheherazade Semsar-de Boisseson bo izvršna direktorica evropske veje Politica, skupino okoli 40 novinarjev v Bruslju in ključnih prestolnicah bo vodil izvršni urednik Kaminski. Odgovorni urednik bo soustanovitelj Politica John F. Harris.

Politico bo imel v Evropi svojo spletno stran POLITICO.EU in tedensko tiskano izdajo, pripravljal bo konference in dogodke v Bruslju, Parizu in Berlinu ter evropsko izdajo POLITICO Pro s specializiranimi novicami, na primer o finančnih storitvah, tehnologiji, zdravju in energiji.

"Naša ambicija je jasna - biti vodilna publikacija v Evropi o politiki in politikah," poudarja odgovorni urednik Harris. Obljubljajo "novo vrsto novinarstva" v Bruslju in celotni Evropi - živahno in agresivno, celovito pokrivanje zgodb na stari celini, ne zgolj skozi očala Pariza ali Washingtona. Obljubljajo dobro branje tako politikom in odločevalcem kot tudi tistim, ki imajo radi politično dramo in šport. "K vragu s tistimi, ki pravijo, da je delo v Bruslju pomembno, a dolgočasno," pravijo.

Nova ekipa Politica v Evropi se bo predstavila v četrtek v Bruslju na otvoritvenem dogodku z imenom Usodno leto za unijo s paneli in pogovori o stanju unije, na katerih bodo po napovedih med drugimi sodelovali tudi predsednik Evropskega sveta Donald Tusk, vodja kabineta predsednika Evropske komisije Martin Selmayr, generalni sekretar zveze Nato Jens Stoltenberg in predsednik Evropskega parlamenta Martin Schulz.