Podjetja 16.4.2015 8:29

Kuhar: Mercator in Agrokor podcenjujeta slovenske potrošnike

Ljubljana, 16. aprila - Ekonomista Aleša Kuharja preseneča hitrost sprememb pri dobaviteljih izdelkov lastnih blagovnih znamk Mercatorja. "Mislim, da vodstvo Mercatorja oz. Agrokorja precej podcenjuje sposobnost zaznavanja sprememb slovenskega potrošnika. Mislim, da se jim bo to precej maščevalo," je dejal. V Mercatorju pravijo, da je izbira dobaviteljev dinamičen proces.

Ljubljana. Ekonomist Aleš Kuhar. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana.
Ekonomist Aleš Kuhar.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Na policah Mercatorja, ki je v lasti hrvaškega Agrokorja, je v zadnjem času opaziti, da so pri izdelkih lastnih blagovnih znamk nekatere slovenske dobavitelje zamenjali za tuje, npr. avstrijske in hrvaške. Ta opažanja potrošnikov deli tudi agrarni ekonomist Kuhar, ki uradnih podatkov o tem, koliko dobaviteljev je Mercator zamenjal in pri katerih izdelkih, nima, vendar ga kot potrošnika čudi hitrost sprememb na Mercatorjevih policah, je povedal za STA.

"Mislim, da Mercator s tem, kar počne zdaj, odganja še tiste zveste potrošnike, ki so Mercator obiskovali predvsem zato, ker so tam dobili slovensko poreklo. Mislim, da vodstvo Mercatorja oz. Agrokorja precej podcenjuje sposobnost zaznavanja sprememb slovenskega potrošnika. Mislim, da se jim bo to precej maščevalo in da potrošnik tega ne bo spregledal. Potrošniki se bodo pač obrnili k drugim trgovcem. Konkurenca seveda obstaja," je dejal.

Mercatorjeve poteze ocenjuje kot napačne, sam pa bi pričakoval nekoliko več strateškega razumevanja slovenskega trga in ključnih konkurenčnih prednosti Mercatorja. "Na zelo divjem maloprodajnem trgu Slovenije bi kazalo naprej graditi moč Mercatorja oz. njegovega ugleda v tem smislu, da bi potrošnik na teh policah dobil največ slovenskega blaga," je poudaril.

Na podlagi opažanj sklepa, da je potreba Agrokorja po dodatnih finančnih sredstvih tako velika, da vedno tehta med ohranjanjem ugleda Mercatorja kot trgovca, pri katerem je mogoče dobiti dobro slovensko blago, in zelo velikimi potrebami po finančnih sredstvih za poplačevanje posojil, ki jih ima.

V Mercatorju pa so za STA pojasnili, da "je izbira dobaviteljev za izdelke Mercatorjevih blagovnih znamk dinamičen proces". Spremembe dobaviteljev za njihove blagovne znamke so periodične, na podlagi enakih kriterijev za vse pa izberejo najboljše, pravijo. "Tako lahko domačega zamenja domači ali tuji dobavitelj in enako velja za tujega dobavitelja. Stalno pa na police in v linije trgovskih znamk uvrščamo nove izdelke in nove dobavitelje, tako domače kot tuje," so zapisali.

Ocenili so, da s slovenskimi dobavitelji zelo dobro sodelujejo. Kot pravijo, povečujejo odkup slovenskih pridelkov in izdelkov, predvsem iz svežega programa, pri katerem so kupci najbolj pozorni na poreklo. "Kot partnerji želimo sodelovati z močnimi domačimi dobavitelji, katerih izdelki ustrezajo kriterijem na konkurenčnem trgu regije in zadovoljujejo potrebe kupcev," so povedali.

Pojasnili so, da želi Mercator kot del skupine Agrokor sklepati dolgoročna partnerstva z močnimi domačimi dobavitelji, ki so osredotočeni na določen segment oz. tip izdelkov, pri katerem so najboljši v regiji.

"Vsi ne morejo z vsemi svojimi izdelki konkurirati vsem drugim ponudnikom, lahko pa so najboljši v določenem segmentu in s tem so lahko prisotni širše v regiji, ne le v Sloveniji, torej imajo potencial za rast - tako pod svojo blagovno znamko ali s trgovskimi znamkami. Seveda pa morajo izdelki dosegati predvsem kriterije kakovosti in cenovne dostopnosti za kupce," so še zapisali.

Podrobnosti o tem, koliko dobaviteljev so v zadnjem času zamenjali in v koliko primerih so slovenske dobavitelje zamenjali s tujimi, ne razkrivajo.