Mediji 22.2.2015 20:47

Torek ob petih - prvi slovenski mobilni tednik

Ljubljana, 22. februarja - Slovenski medijski prostor postaja vedno bolj pester. Tako je pred kratkim zaživel tudi prvi slovenski mobilni tednik z imenom Torek ob petih. Ta je na voljo znotraj mobilne aplikacije in izide vsak torek ob 17. uri, potem pa se dnevno vsebine odpirajo tudi na spletni strani, kjer imajo tudi arhiv vseh preteklih prispevkov.

Torek ob petih prinaša tako klasične oziroma tradicionalne novinarske rubrike, kot so komentar, tema tedna, intervju in recenzija ter pregled novic in kulturni napovednik, kot tudi multimedijske - denimo spletno radijsko oddajo (podcast), ki jo ustvarjajo v sodelovanju z Radiem Terminal, ter plejlisto s tedenskim izborom sveže urbane glasbe.

Podpirajo pa tudi mlade in prodorne literate - v rubriki Knjižnica namreč objavljajo kratke zgodbe in odlomke iz še neizdanih ali pravkar izdanih knjig teh avtorjev.

Novi medij je uradno zaživel 11. novembra 2014, ustanovitelj in odgovorni urednik je Izak Košir, člana uredništva sta še Gašper Završnik in Tjaša Puereber. V širši ekipi so še kulturna novinarka Urša Bitenc, recenzista Jan Podbevšek in Matej Repič, glasbeni urednik Tomaž Pezdirc, sicer pa imajo tudi več občasnih sodelavcev in gostujočih komentatorjev. Za oblikovanje je zaslužen Matej Kirn Starič, tehnično podporo pa jim nudi IT-podjetje Gora.


"Naša ciljna skupina so vsi, ki jih zanimajo družbene in politične teme, kultura in je njihovo okno v svet mobilni telefon in/ali tablica - realno pa so 'torkovci' mlajša populacija, študenti in dijaki ter celotna aktivna urbana populacija (18-49), ki jim digitalno dostopanje do informacij in medijskih vsebin ni tuje," pravi ustanovitelj in odgovorni urednik Izak Košir.

Torek ob petih je brezplačen medij - tako na spletu skot tudi mobilna aplikacija, ki si jo lahko bralci brezplačno naložijo na naprave z operacijskima sistemoa Ios in Android. Financirajo se oziroma se bodo izključno prek oglasov.

Nastanku novega medija sta po pojasnilih Koširja botrovala dva dejavnika - negotov položaj tiskanih oziroma tradicionalnih medijev in to, da je "kriza tudi idealna priložnost za vzpostavitev nečesa novega, svežega, ki je v koraku s časom in ki nagovarja današnje občinstvo. To je urbano in njegov vsakdan ne mine brez mobilnega telefona ali tabličnega računalnika."


"Tako smo ustvarili prvi slovenski mobilni tednik oziroma telefonski časopis, saj tudi raziskave kažejo, da večino uporabnikov do spleta dostopa prek svojih pametnih telefonov in ne več toliko prek osebnih računalnikov, še bolj pa je v porastu dostopanje do spleta in novičarskih/mnenjskih vsebin prek mobilnih aplikacij, saj nam te, za razliko od spletnih brskalnikov, prihranijo kar nekaj časa. Mobilni tednik Torek ob petih je časopis zavit v telefon, ki vas lahko spremlja vsepovsod."

Ljubljana.
Uporaba pametnih telefonov in družabnih omrežij.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Načrti za prihodnost


"Načrti za prihodnost so še naprej jasno slediti naši uredniški politiki, ki je proaktivna, progresivna in se tematik loteva drugače, podpirati kulturo, ostajati v stiku z urbanim življenjskim slogom in našim bralcem (aktivni urbani populaciji) servirati vsebine, ki se jih dejansko tičejo. Od novembra do februarja beležimo strmo rast, kar se tiče rednih obiskovalcev naše spletne strani in tudi prenosov naše mobilne aplikacije. Glede oglaševanja oziroma vzdrževanja pa pritegniti oglaševalce, ki so se prej morda odločali za tradicionalne medije in jih privabiti v medije prihodnosti, ki so na spletu in znotraj mobilnih aplikacij ter tako z nam sorodnimi novimi medijskimi platformami prevetriti medijski prostor in uporabnikom, ki niso več samo zgolj bralci, ali zgolj poslušalci ali gledalci, temveč vse našteto v enem, ponudit izkušnjo vredno digitalne dobe," še pravi Košir.